July 10, 2008

cErItA AkU

dah lama rasenyer aku tak update blog aku ni. last update pun tah haper2 jer aku letak. masa tu jiwa tengah kacau giler. suma orang kene tempias. termasuk family aku. sian kat mak...

'mak, maaf kan akak yer. akak janji tak buat lagi.huhuuhu'


aper ek yang aku nak merapu nih. oh yer..last week aku g daddy kawen kat PD. kitorang gerak dr permai dekat2 kul 12 tghr dah. konon nk berkumpul kul 930 pg. hahahah..skalik aku lewat bangun. kul 10 pg baru tersedar. hahahahaha...teruk betul perangai aku. padan la x laku. hahahah....

ekceli aku sbnrnyer dah janji ngan mili n nurun n azie...pagi tu aku nk wat sandwich..dah siap beli suma barang dah...n mili lak wat cekodok. skalik d sebab kan terlewat bangun..makanya sandwich aku x jadik. hanya cekodok mili sahaja yang ader. ampun kan aku kengkawan. insyaAllah..pasni aku cuba untuk kotakan janji aku. walaupun dugaan (dugaan la sangat) datang melanda. pastu mula2 kata pas kenduri nk balik terus sebab mili n om ader 'jacob walk life'.
sementara dok tunggu jai n d gang lmbt..kitorg pun naik balik la...amik baju. sian kat zulfa. sebab mende x planning..dia x bawak baju. aku nk pinjamkan baju aku...dia namo la plak...
'xper la zu. t next taim kiter plan betui2 na.'

kitorg smpai kat PD agak2 dalam kul 130 ptg. masa tu pengantin baru nk berarak. maka anak2 mengiringi daddy n mummy. cantik combination kaler baju kawen dia...kaler merah n puteh.
'tahniah daddy n mummy'

kat umah pengantin tu..jumpa ramai lg dak2 opis. manager2 n x-teamleader aku n wife dia, FCC yang poyo bawak marka dia..heheheh..cantik orang nyer.

menu masa kenduri tu ialah, nasi minya n nasi puteh. ayam masak merah, kurma daging, sayur, papadum, buah limau n tembikai n air oren or mangga. mcm ader rase 2-2 tu. hehhe....
kenyang jugak la.

after makan kitorg jumpa daddy n mummy. tangkap2 gambo sebelum balik. pastu aku ngan adik2 pompuan aku ramai2 tu..dok melaram ataih pelamin lam umah..hahahahhaa..gatai sungguh aku nih.. :D

sesusah selesai solat zuhur, kitorg suma g mandi manda kat PD. aper tah nama tempat tu. air dia x bersih n masin giler. cam lori garam tumpah. pastu dak2 ni ajak aku naik banana bot. hahahaha..lam ramai2 aku sorang paling gewmuk. dah la nk naik bot tu payah giler. pastu after jatuh mula2 tu...aku tarik bot nk panjat, bot tu leh terbalik.hahahahha..penangan anak badak ini. ;). pastu masa abang bot jatuhkan kitorg kat tgh laut..aku cuak giler. sebab aku ni x pandai berenang. sian abang bot tu. sampai mengah dok tarik kitorg naik atas bot. tambah2 lepas tarik aku. sori ek abang bot.

setelah agak2 3 jam kitorg berendam (smpai aku ngan om jadik anak dugong terdampar...hahaha), maka kami pun naik la ke atas. pastu siap2 tukar baju, kitorg g mkn. lapaq giler. byk giler aku makan. ngan es kacang, laksa penang, ngan kerang bakar n otak2.

after manghrib, kami pun bertolak balik. on d way nk balik tu....sempat gak kitorg singgah kat McD kat seberang highway kat dataran prima tu. lapaq punya hal.hehehe...(ekceli, dulu hani penah melawak ajak aku cross highway tu utk g mkn McD. aku yang bendul ni,...hampir2 mahu mengorban kan diri untuk menyeberangi highway tersebut...hahahh..dungu sungguh. :D)

sampai kat umah kul 930 malam. pastu lepak2 tgok cerekarama....abih jer cerekarama..dok borak2, ngumpat2 ngan hani..x sedar kul baper kitorg terlena..hehehehhe



4 comments:

Ruby League... said...

lepas ni kita naek papaya boat! hahaha

@dDy@ said...

coconut boat ader x agak2nyer?
:D

rucAlica said...

pasni taknak naik dah aa..tak serik ke korang??

@dDy@ said...

serik tu x la...
cuma cuak giler...aahaahahah
takut tenggelam tanpa nisan..
hahahaha