June 10, 2008

AkU bUkAn rObOt

ROBOT BYADAM

Kenapa manusia perlu rasa cemburu

Pantang lihat orang senang pasti mengutuk
Kan tersenyum bila lihat orang tersungkur

Cakap senang namun kau pun buat lebih bagus
Tapi bukan kau yang kerja bertungkus lumus
Mencari peluang berjaya dalam hidup

Memang masih jauh lagi perjalanan ini
Dan masih banyak lagi kan ku tempuhi
Jangan hanya mencari kesilapan saja tapi ternyata

Ku tahu (Oh no)
Oh no (Oh no)
Oh no (Oh no)

Ku bukannya sempurna
Ku perlu (Oh no)
Oh no (Oh no)
Oh no (Oh no)

Memang untuk belajar
Kadangkala lebih baik pekakkan telinga
Dari dengar mulut yang tak pakai kepala
Mencaci dan menghina ikut suka rasa

Wajah cantik diri ini takkan mengaku kalah
Meskipun orang hanya mahu cari salah
Namun ketika itu menjadikan aku lebih tabah

Kini baru ku sedar siapa kawan
Kini baru ku sedar siapa lawan
Jika hendak menegur ada caranya
Yang nak mengena
Semua tak kena

Ku buat ini pun salah
Ku buat itu pun salah
Apa kau mahu pun entahlah
Dari menyakitkan hati
Lebih baik ikut cara sendiri
Terpulang apa kau nak kata
Janjiku tak sakit jiwa

Ada faham?

aku suka lirik lagu nih. memang lumrah manusia sentiasa punya rasa cemburu pada orang lain. n sentiasa mencarik jalan untuk menjatuhkan orang lain. aku pernah terbaca satu kata2 "jangan kau takuti musuh mu kerana kau memang dah tau dia itu musuh. kau perlu takuti kawan baikmu, kerana hanya kawan baikmu yang betul2 tahu cara untuk menjatuhkan dirimu". mula2 aku kurang setuju dengan bait2 kata ini. tp setelah melihatkan keadaan dunia kini dan juga pengalaman aku yang lalu..ya aku setuju dengan kata2 ini.

seorang kawan baik, orang yang paling di peracayai, paling mengerti diri kita...x mustahil satu masa nanti dia akan berpaling tadah untuk menjahanamkan kita. namu aku tidak pernah menyuruh teman2 untuk sangsi dengan kawan baik kalian. cuma perlu berhati2. tidak suma perkara perlu di kongsikan.

pada teman2 baik aku...dun wori my dear..aku x penah merasa sangsi dengan kamu semua...aku percaya kamu..n yang paling penting..aku sayang kamu. n pada yang pernah bergelar "teman baik" aku, terima kasih atas keperihatinan kalian semua satu ketika dulu. n terima kasih kerana pernah menjadi teman baik aku. aku amat menghargainya..........

3 comments:

Ruby League... said...

hehehe..... hi!

Anda telah terpilih untuk di tag oleh PanAdoL7e, sila click sini untuk menlihat tag anda. Terima kasih.

Ruby League... said...

saya ader byk lagi... nanti saya tag lagi leh? :P

@dDy@ said...

jahatnya jai...x baik tau awak...:(