April 8, 2008

pakcik ku nak kawen....

ermmm....terkejut aku baca msg dr sarimah cakap nazir(pakcik) nk kawen..
biar betik...sengap2 jer....tiba2 sampai undangan...dah la plak tu ujung minggu ni (13/04/2008) kat belah pompuan kat kg dato' harun jalan klang lama... 19/04/2008 kat kg cheh kati kuala kangsar perak (kg aku) ket belah laki lak.

dengan tidak membuang masa aku pun tpun la ma (mawar), my best pren tanya..skali terbongkar la citer..dah lama c ma ni tau nazir nk kawen..cuma x dak tarikh g...bila ma forward no phone pakcik kat aku....aku pun msg arr ckp aku kecit ati..sebab jemput by wakil jer...(pada kawan2 yg nk kawen tu...kalau agak rase nk suh aku g umah korang...harap jemput sendiri yer..kalau guna wakil jer..harap maaf la yer...undangan anda not my priority...hahahahaha....)..

x lama pas aku msg tu pakcik kol ckp..dah lama carik no phone geng2 kelas...ermm..kalau betui pun..mana ada kemahuan..leh je dpt no tu...its not d alasan k...hahahahaa...aku ni memang panas ati kalau member2 wat gtu...mcm x ikhlas jer nk jemput...p aku rase cam x leh nk balik jer kendurik dia nanti...

dalam pada dok citer2 pasai kawan2 skolah rendah ni (pakcik classmate aku masa skolah rendah..dr tadika lg)
aku penah la main searching nama member2 skolah...skalik jumpa la nama salah sorang member gaduh aku masa skolah lu..nama dia mior khuzairul azlan. kitorg panggil dia TAN.. x sangka aku..la ni dia dah jadik ketua pemuda umno cawangan sungai senam...hebat politik sungguh member aku.....

Dari TAN aku dpt tau helmi jamaluddin@ emi topoi rupanya kijer kat putrajaya...x sure lak kijer ape.. pssttt...Tan ckp aku emi ader ati g kat awa (mawar..)..heheheh...

nak citer la pasai kawan2 skolah rendah aku.....
kitorg masa skolah lu memang kamceng giler... dak2 pompuan cuma 6 orang jer. dak2 laki ader la dlm 17 orang kot... dalam 23 orang tu..2 orang telah meninggal dunia... Al-Fatihah buat arwah azizah (jijah) ngan rahmat anisa (mat isa). Arwah jijah meninggal sebab sakit..aku rindu sangat kat ko Jijah..tp nk wat camner..perkenalan kita singkat jer..namun aku ingat lagi memori aku ngan Jijah...Mat Isa lak meninggal sebab accident.rase tergiang2 g adik aku gtau aku Mat Isa accident ngan Tinor.. masa tu aku baru balik dr kedah kalau x silap aku..balik kg cuti semester..ermmmm.....yang pergi tetap kan pergi...yang idup kene teruskan kehidupan...

ok kita sambung citer yang masih idup...
aku list lu member2 aku k...
1. Rasyidawani Rashidi (wani) - wani masuk after jijah n wati kuar
2. Haszita Abu Taib (ita)
3. Mawarni Mohd Mokhtar(awa)
4. Salina Mohd Yunus (Ina)
5. Noor Azima Abdul Rahman (Ima @ Ima mandut)
6. addya (aku la tu..p x nak la letak nama penuh aku...hahahaha)
7. Watie Sufian
8. Intan
9. Suzana (tek anak che' ton)

yang lelaki nyer..
1. Mior Khuzairul Azlan (Tan)
2. Mohd Helmi Jamaluddin(emi topoi)
3. Rashidi Razali (Eddy Kudak)
4. Saiful Bahari (Gewbuk)
5. Azwan Azaman (Wan Man laksa)
6. Mohd Shahrin Khalid (Arin)
7. Mohd Fazlin Amir (Fazlin)
8. Mohd Roslan Mohamad(Lan wahid)
9. Mohd Damanhuri Mohd Nasir (Daman)
10. Mohd Zaki (zaki)
11. Mohd Nazir Mat Lodin (nazir)
12. Mohd Saad Mat Nayan (Saad)
13. Mustafa Abdul Ghani (tapa)
14. Roslee Ahmad (Lee mat meran)
16. Asrul Affendi Alias (Fendi)
17. Yusri Omar Baki (Yusri)

cerita pasai derang...t esok aku sambung k..aku rindu sangat2 ngan kawan2 aku masa skolah lu....lantak la derang nk marah pun aku masukkan nama derang dalam blog aku..dulik aper aku..at least aku ader initiative untuk ingat kat derang....hahhahahaa....

No comments: